Pic Pimené (2801)

Po zjechaniu z Col Tentes do Gavarnie zaparkowałem na płatnym parkingu. Niestety w miasteczku nie ma innych. Ale jak się później okazało nie musiałem płacić 5€. Parkingowy pojawia się od 8 więc nie zdążył mnie skasować (w ogóle jest informacja, że parking płatny od 8-17). Dzisiejszy cel Pic Pimené (2801 m n.p.m.) nie jest wymagający (choć do pokonania przewyższenie 1450 metrów, czyli mniej więcej tyle co z Palenicy na Rysy). Chcę wejść na Pimené by zobaczyć piękną panoramę, szczególnie super prezentuje się Circo Gavarnie.

Z parkingu trzeba przejść przez całe miasteczko, w kierunku Circo Gavarnie. Będzie drogowskaz do schroniska Espuquetts, odbijamy więc w lewo. Rozpoczyna się pierwsze podejście. Ścieżka jest wyraźna, przez las, dość mocno w górę. Dochodzimy na polanę. Stąd widać schronisko. Dalej w górę przez łąki, mijając pasące się owce, krowy i konie, dużym zakolem dochodzimy do schroniska (drugie podejście). Już stąd pięknie widać Circo Gavarnie.

Ruszam dalej. Jest drogowskaz na Hourquette Alans i w tamtą stronę trzeba się kierować (trzecie podejście). Jest ścieżka. Niestety jest to ostatni drogowskaz i dalej trzeba być czujnym w którym momencie należy odbić w lewo ze szlaku na Hourquette Alans (a właściwie idziemy na wprost, ścieżka jest węższa, ta główna na Hourquette Alans zakręca na prawo). Około 30 minut od schroniska Espuquetts zajmuje dojście na rozwidlenia. Po początkowym prostym odcinku rozpoczyna się czwarte podejście. Dużymi zygzakami, momentami jest dość stromo, trzeba się trochę namęczyć. Przeważnie po ziemi, przez łąki. W końcówce jest odcinek po łupkowatych kamieniach. Wchodzimy na niższy wierzchołek Petit Pimené (2667m). Następnie krótki odcinek w dół i rozpoczynamy ostatnie podejście. Początkowo po łupkowatej ścieżce, następnie przy małej pomocy rąk wdrapujemy się na eksponowaną grań. Lekko pod górę i jesteśmy na szczycie. Widok super! Polecam ten szczyt, nie ma większych trudności a panorama fantastyczna. Trzeba zabrać zapas wody bo praktycznie na całej trasie nie ma gdzie zaczerpnąć, a gorąco może być makabrycznie. To była pierwsza trasa tego roku na której moja stopa nie dotknęła śniegu :-).

Trasa i mapka:

Gavarnie (1380) – Espuquetts (2027) – Pic Pimené (2801)- Espuquetts (2027) – Gavarnie (1380)