Cirque Estaube

Po zejściu z nad Cirque Troumouse nie było nawet piętnastej. Bardzo dużo czasu do zachodu słońca. Pogoda super, więc postanawiam zobaczyć trzeci Cirque w okolicach Gavarnie – Cirque Estaube. Piękny widok jest z Pic Pimene, który zdobyłem rok wcześniej, teraz chciałem zobaczyć Estaube „z dołu”. Ruszam więc moją Hondą nad zaporę z Lac Gloriettes. Z drogi prowadzącej do Gerde trzeba skręcić w lewo, jest drogowskaz. Droga jest nieco węższa od tej do Chapelle de Heas, lecz bez problemowa aż do podnóża zapory. Tutaj jest ostry zakręt o 180 stopni, 500 metrów prostej, zakręt o 180 stopni, 500 metrów i jesteśmy na parkingu. Odcinek tej jest ostro pod górę, do tego szosa jest wąska i w fatalnym stanie, szczególnie ostatnie 300m, dziura na dziurze. Szczerze mówiąc nie mam pojęcia jak samochody mijają się na tym kilometrowym odcinku ;). Parking jest nad samą zaporą. Ruszam zobaczyć Cirque Estaube. Lac Gloriettes jest dość duże, pięknie widać wąską dolinę i ośnieżony czubek Monte Perdido!

Przechodzimy na przeciwległy brzeg i łagodnie w górę wyraźną ścieżką, mając jezioro z lewej strony. Im wyżej tym rozleglejszy widok na Cirque Estaube. Nie ma żadnych problemów. Raczej trasa spacerowa. Uroku dodaje z wolna płynący strumyk. Dochodzę do miejsca gdzie jest rozległy widok na Estaube. Ścieżka oczywiście biegnie dalej. Można dojść do schroniska Espuguettes i dalej do Gavrnie (przez przełęcz Hourguette Alans (2430). Można do schroniska Tuquerouye na Brecha Tuquerouye (2784) i dalej na hiszpańską stronę na Balcon Pineta. Albo pójść na wschód, na hiszpańską stronę przez przełęcz Port Neuf Pinede (2468).

Ja oczywiście musiałem wrócić więc zadowoliłem się piękną panoramą Cirque Estaube. Po powrocie opuściłem rejon Gavarnie i pojechałem w dziewicze dla mnie rejony czyli okolice Cauterets…..

Trasa i mapka:

Lac Gloriettes (1668) – Cirque Estaube -Lac Gloriettes (1668)