Cabana Sorteny - Pla de Estany

Cabana Sorteny – Pla de Estany

W końcu doczekaliśmy się pięknej pogody! Dzisiejszy dzień był jednak lajtowy. Podeszliśmy do drogi i autobusem pojechaliśmy do Andorra la Vella uzupełnić zapasy. Nie omieszkaliśmy też zjeść coś konkretnego bo kilku dniach zupek w proszku. Po południu pojechaliśmy autobusem lokalnym do Arinsal. Tutaj zaczyna się szlak. Do Hiszpanii można dojść na dwa sposoby. Albo idąc na zachód do schroniska Coma Pedrosa a później na północ przez przełęcz Portella Baiau (2756). Druga możliwość to najpierw na północ do Pla de Estany a później na zachód przez przełęcz Collada Estanys Forcats (2743). Oba warianty spotykają się już po hiszpańskiej stronie nad stawem Estanys Baiau (2517). Wybieramy tę drugą sposobność. Od Arinsal na Pla Estany jest około 450 metrów przewyższenia. Docieramy bez problemów. Jest małe schronisko (Cabana) ale po raz pierwszy rozbijamy namioty!

Trasa i mapka:

Cabana de Sorteny (1969) – El Serrat – Andorra la Vella – Arinsal – Pla de Estany (2050)