Cabana Sorda - Cabana Coms de Jan

Cabana Sorda – Cabana Coms de Jan

W nocy padało i wiało. Rano jakby zaczęło się przejaśniać. Jakby ;). W każdym razie były nawet fragmenty niebieskiego nieba. Ruszyliśmy więc z nadzieję. W panie było wejście na grań, dojście granią do przełęczy Collada de Jan i dalsza wędrówka w kierunku przełęczy Collada de Meners. Od razu odcinek w górę. Podejście jest sztywne aż do samej przełęczy. Najpierw na południowy – zachód, później zwrot i na północ. Ścieżka jest wyraźna, nie ma technicznych problemów. W pierwszym etapie podejścia pięknie widać w dole Cabana Sorda i staw Estany de Cabana Sorda.

Na przełęczy otwiera się widok na zachód. Przebiega tędy główny szlak GRP. Szlak schodzi w kierunku Cabana de Jan. Postanawiamy jednak trzymać się planu i dalej pójść granią, pomimo że chmury zakrywały widoki. Ale co tam! Jak przygoda to przygoda, tym bardziej że grań nie jest wymagająca. I jeszcze nie padało.

Szliśmy tą granią lecz pogoda była coraz gorsza. Zaczęło regularnie padać. Trudności technicznych nie było lecz nie była to zbyt przyjemna wędrówka. Dokładnie nie wiem jak daleko doszliśmy. Plan był taki, że do przełęczy Collada de Jan. Ale coś mi się zdaje, że nieco wcześniej zaczęliśmy schodzić. Tak czy owak trochę błądziliśmy szukając szlaku. W końcu wypatrzyliśmy jakieś schronisko i postanowiliśmy tam zejść. Byłem już całkowicie przemoczony. Wszystko miałem mokre. Woda była nawet w butach.

W końcu dotarliśmy do schroniska w właściwie cabany. Okazało się, że to Cabana Coms de Jan. Dwa pomieszczenia. Jedno było zajęte. Na szczęście drugie wolne. Dwie piętrowe prycze. Było nas sześcioro ;). Warunki taki sobie. Gorsze o wiele niż w Cabana Sorda. Najważniejsze jednak było to, że nie padało na głowę. Mogliśmy założyć suche rzeczy i spokojnie czekać na poprawę pogody. Czyli do następnego dnia do południa…..

Cabana Sorda - Cabana Coms de Jan

Cabana Coms de Jan

Trasa i mapka:

Cabana Sorda (2296) – przełęcz (2652) – Portella de la Coma de Variless (2565) – Cabana de Jan (2217)