Batistelles

Dziś nie wchodzę na żadne szczyty. Postanawiam zobaczyć kilka jeziorek, w tym te które widziałem na co drugiej pocztówce w sklepikach w Benasque. Pogoda super, cieplutko. Wyruszam szlakiem GR11 spod starego kamiennego mostu nad rzeką Esera (Puente San Chaime). Szeroka droga doliną Val de Estós, lekko w górę. Wcześniej przekroczona rzeczka Estós teraz szumi w dole.

Batisielles
Val Estos

Po pierwszym odcinku, raczej rozgrzewkowym, odbijamy wedle drogowskazu lekko w lewo. W górę, nachylenie zdecydowanie wzrosło, lasem aż do wypłaszczenia. Piękna polanka z zarastającym jeziorkiem (pewnie bywa większe gdy śniegi stopnieją). To właśnie jest Batisielles.

Ibonet de Batisielles (1860)

Na prawdę ładne miejsce i do tego łatwo dostępne. Ruszam dalej, w górę nad następne jezioro. Po kamieniach i kamyczkach wyraźną ścieżką. Drzewa zostały w dole. Dochodzę do Ibon Gran Batistelles (2222).

Batistelles
Nad Stawem Ibon Gran de Batistelles

Szlak wiedzie dalej przez przełęcz la Plana (2702) do schroniska Angel Orus (2100). W pewnym momencie trzeba odbić w dół w lewo, w kierunku następnych jeziorek: Escarpinosa. Oczywiście gdzieś przegapiłem to rozwidlenie i w konsekwencji musiałem na czuja schodzić co momentami wymagało pomocy rąk. Jeziorka Escarpinosa są dwa: Azul (niebieskie) i Verde (zielone).

Batisielles
Ibones Escarpinosa (Azul i Verde)

Od jezior łagodnie w dół, przez las, mijając mały wodospad, ścieżka wiedzie na polankę Batisielles. Wrócić można tę samą drogę lub podążyć górą do schroniska Estós.

Trasa i mapka

C.Aneto (1254) – C.de Santa Ana (1540) – I. Batisielles (1860) – I. Gran Batistelles (2222) – I. Escarpinosa (2027) – C.Aneto (1254)